tisdag 22 september 2009

De farliga människorna.



Skulle jag vilja påstå att oftast inte är blottaren eller den läskigt psykiskt sjuka människan.
Rent jävla ondska är när folk inte bryr sig, jag skiter i vilken anledning folk har, högaktningsfullt.
När en stor grupp med människor inte agerar så tillåter dessa så kallade onda människor att agera fritt i och med att de inte ingriper, ofta inte alls.
Det är slött och så fegt.

När en kvinna blir misshandlad i sitt hem så kommer med stor sannolikhet ingen vänlig granne att ingripa. Det är jobbigt och genant.
Genant...det här är paradoxalt. Vi försöker att lära våra barn att ge fan i att slåss, men det är ok att titta på när andra slåss och gör illa varandra.
Det är fel att plåga djur, och vi säger inget när vi ser att någons barn gör det. När det däremot brakar åt helvete och barnet gör illa en annan människa så skryter vi ofta tex " Ja det här såg jag för lääänge sedan". Ja, då kan det ju ha varit läge att agera redan då istället för när det faktiskt är för sent.

Är det genant att utmärka sig...? Jag antar att det är där skon klämmer. Man vill inte lägga sig i.
Det är ondska. Ondskans ena ansikte har just den attityden.
Det är pinsamt att så pass många saknar ryggrad.
Jag förstår att folk inte vågar gå ut sent en lördag. Det är antagligen ingen som kommer att ingripa om du hamnar i problem.

Det är läskigt.

Flocken mina vänner....det är bara en illusion.

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it.

- Albert Einstein.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar